بینی فانتزیعمل بینی

بینی فانتزی + روش های جراحی ، مزایا و مراقبت ها

0
(0)

عمل بینی فانتزی برخلاف بینی‌های طبیعی به گونه‌ای است که بینی بسیار کوچک‌تر، ظریف‌تر و خمیده‌تر از حالت عادی می‌شود. یک از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی به‌خصوص بین خانم‌ها، این نوع از جراحی بینی است. شاید به این دلیل که تغییر بسیار محسوسی در صورت ایجاد می‌کند.

اگرچه هدف اصلی بسیاری از افراد از این عمل تنها زیبایی است اما در بسیاری موارد موجب بهبود تنفس نیز می‌شود. پزشکان برای این نوع از عمل بینی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند و نوع روش جراحی به فرد بستگی دارد.

روش منتخب برای این جراحی می‌تواند مراحل و مدت زمان بهبودی را مشخص کند. البته با مراقبت‌های قبل و بعد از عمل زمان بهبودی بسیار کاهش پیدا می‌کند. ناگفته نماند که برخی از پزشکان با توجه به عوارض بینی‌های عروسکی و دلایل دیگر از انجام این عمل خودداری می کنند.

عمل بینی فانتزی
عمل بینی فانتزی

آشنایی با جراحی بینی فانتزی

جراحی‌های بینی با توجه به مدل بینی که فرد قصد دارد آن را تغییر دهد و مدل‌هایی که پس از جراحی طراحی می‌شوند، متفاوت هستند. یکی از این جراحی‌ها که از ابتدا طرفداران بسیاری دارد، بینی عروسکی یا فانتزی است.

بینی‌های فانتزی به بینی عروسک‌ها شباهت زیادی دارند و به همین دلیل با عنوان عروسکی نیز شناخته می‌شوند. طی این جراحی بینی فرد بسیار کوچک‌تر می‌شود و برخلاف مدل‌های طبیعی نوک بینی به سمت بالا خمیده می‌شود.

تمرکز اصلی در این عمل جراحی روی قسمت نوک بینی است. در جراحی بینی‌های طبیعی، زاویه نوک بینی تا لب بین 90 تا 100 درجه است. در حالی که در جراحی بینی عروسکی این زاویه به بیش از 105 تا 110 درجه می‌رسد. این زاویه باز یک نوک بینی خمیده را می‌سازد که بیشتر بین خانم‌ها طرفدار دارد.

روش های جراحی بینی های فانتزی

برای رینوپلاستی فانتزی از دو شیوه متفاوت استفاده می‌شود. اینکه پزشک کدام روش جراحی را ترجیح دهد، به فرد و شرایط او بستگی دارد. دو روش جراحی بینی فانتزی عبارت هستند از:

رینوپلاستی باز بینی عروسکی

پرکاربردترین شیوه رینوپلاستی باز است که طی این جراحی شکل غضروف و استخوان بینی تغییر می‌کند. در رینوپلاستی باز غضروف داخلی بینی به سمت بالا می‌رود. این شیوه به گونه‌ای است که با دو برش و یک برش اضافی که آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند، انجام می‌شود.

این طریقه برش امکان باز کردن پوست بینی را فراهم می‌کند. بدین شکل پزشک به‌راحتی آناتومی زیرین را مشاهده،اندازه‌گیری و آنالیز می‌کند. در رینوپلاستی باز پزشک می‌تواند هر گونه ناهنجاری و عدم‌تقارن را مشاهده کند و دقیق‌ترین و بهترین اقدام را انجام دهد.

به همین دلیل بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که رینوپلاستی باز برای عمل بینی‌های فانتزی و دیگر‌ مدل‌های بینی نتایج مطلوب‌تری دارد. البته برخی از افراد معتقد هستند که امکان ایجاد اسکار و تورم بینی با این روش جراحی بیشتر است.

<yoastmark class=

عمل بسته بینی عروسکی

رینوپلاستی یا عمل بسته بینی دارای دو برش است. در این روش جراح همه برش‌ها را در قسمت داخلی سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند. به همین خاطر می‌توان گفت رینوپلاستی بسته به‌اندازه رینوپلاستی باز تهاجمی نیست. همچنین جای زخم کم‌تری از آن باقی می‌ماند و در بسیاری موارد اصلا جای زخم ندارد. این شیوه برای زمانی‌که جراحی بینی فانتزی کار کم‌تری لازم دارد، گزینه مناسبی است.

مراحل جراحی بینی های فانتزی

اینکه برای جراحی بینی خود با مدل فانتزی چه مراحلی را طی کنید، به روش منتخب پزشک بستگی دارد. با این حال برخی از مراحل مشابه دیگری مدل‌های بینی و حتی عمل‌های دیگر است که عبارت هستند از:

بیهوشی عمومی

ابتدایی‌ترین مرحله جراحی بینی عروسکی این است که فرد را همانند دیگر جراحی‌ها بیهوش می‌کنند. البته روش بیهوشی برای این جراحی به صورت عمومی است. چنان‌که از طریق تزریق وریدی یا استنشاق فرد بیهشوی می‌شود. البته ممکن است از روش‌های دیگری نیز استفاده شود. زیرا انتخاب شیوه بیهوش کردن فرد برعهده پزشک است.

برش در بینی

پس از اینکه فرد بیهوش شد، پزشک نسبت به ایجاد برش‌های لازم برای آماده‌سازی دیگر مراحل جراحی اقدام می‌کند. اینکه چند برش و به چه شکل‌هایی ایجاد شود، به روش جراحی بستگی دارد. نکته دیگر درباره این برش‌ها این است که هرچه نقص‌های ظاهری بیشتر باشد، پزشک برش‌های گسترده‌تری ایجاد می‌کند. زیرا در این صورت است که پزشک به بخش‌های مختلف بینی دسترسی بهتری دارد و ایجاد تغییرات آسان‌تر خواهد بود.

تراش و تغییر شکل بینی

در سومین مرحله جراحی بینی فانتزی نسبت به ایجاد تراش بر بافت‌های استخوانی و غضروفی بینی اقدام می‌شود. بخشی از ساختار بینی را ترکیبی از استخوان و غضروف تشکیل می‌دهد و برای شکل‌دهی آن نیازمند تراش هستند.

مراحل جراحی بینی فانتزی
مراحل جراحی بینی فانتزی

در جراحی بینی عروسکی تعداد این تراش‌ها زیاد است. البته ساختار بینی هر فرد نیز می‌تواند بر این مورد تاثیر داشته باشد. بینی‌های ظریف و کوچک، تراش‌های کمتری نیاز دارند و فرم‌دهی آن‌ها آسان‌تر است. علاوه بر تراش در این مرحله پزشکان تلاش می‌کنند ساختار بینی را به سمت بالا لیفت کنند. بدین شکل بینی شکل و فرم جدیدی پیدا می‌کند و عروسکی می‌شود.

رفع انحراف سپتوم

در بینی برخی از افراد به دلایل مختلف از جمله آثار ژنتیک یا آسیب‌‌های گذشته، انحراف سپتوم یا غضروف میانی وجود دارد. به همین دلیل پس از مرحله سوم در جراحی بینی این افراد، نوبت به رفع انحراف می‌رسد. این کار در فرم‌دهی بینی نیز بسیار تاثیرگذار است.

بخیه زدن، مرحله پایانی جراحی

در پایان جراحی بینی عروسکی پزشک وارد مرحله بخیه‌زدن می‌شود. این مرحله در جراحی بینی‌های عروسکی نسبت به بینی طبیعی اهمیت بیشتری دارد. چراکه زاویه بین نوک بینی و لب زیاد است و محل برش‌ها بیشتر قابل مشاهده هستند. به همین دلیل پزشک باید با دقت و ظرافت بسیار برش‌ها را بخیه زند.

چنان که کم‌ترین اثر و اسکار از آن‌ها باقی بماند. نحوه بخیه‌زدن در جراحی باز نیز به دلیل برش‌های بیشتر، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

مزایای جراحی بینی عروسکی

مهم‌ترین مزیتی که بسیاری از افراد برای انجام جراحی بینی فانتزی در نظر دارند، زیبایی است. زیرا طبیعتا افرادی که به سراغ جراحی بینی عروسکی می‌روند، تمایل زیادی به شباهت با عروسک‌ها دارند. این عمل دقیقا یک بینی مشابه عروسک‌ها را برای فرد رقم می‌زند. بی‌نقصی و ظرافت همان چیزی است که از این نوع جراحی برای بینی افراد حاصل می‌شود.

اما از زیبایی که بگذریم، جراحی بینی عروسکی مزایای دیگری نیز دارد که عبارت هستند از:

  • تغییر اندازه بینی و کوچک‌تر شدن آن؛
  • هماهنگی بینی با دیگر اجزای صورت؛
  • تغییر سوراخ‌های بینی؛
  • ایجاد تغییرات در اندازه یا شکل بینی؛
  • اصلاح انحراف سوراخ‌های بینی؛
  • بهبود تنفس؛
  • رفع مشکلاتی همچون سینوس بینی.

بهترین کاندیدای جراحی بینی عروسکی

برخی از جراحی‌های زیبایی به شکلی هستند که در بعضی از افراد نتیجه بهتری خواهند داشت. جراحی بینی عروسکی نیز از این قاعده مستثنا نیست. بهترین کاندیدا برای این عمل جراحی افرادی هستند که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • کسانی که بینی‌های استخوانی دارند؛
  • افرادی که پوست بینی آن‌ها نازک است؛
  • کسانی که بینی آن‌ها دارای غضروف و بافت نازکی داشته باشد؛
  • افرادی که اجزای صورت آن‌ها نیز ظریف و کوچک است.
عمل بینی عروسکی
عمل بینی عروسکی

بنابراین می‌توان گفت افرادی که بینی‌های گوشتی بزرگ با پوست ضخیم دارند، نمی‌توانند کاندیدای خوبی برای جراحی بینی فانتزی باشند. این دسته از افراد بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر از دیگر روش‌ها از جمله جراحی بینی گوشتی استفاده کنند. در این صورت است که بهتر نتیجه روی صورت آن‌ها نمایان خواهد شد.

آیا آقایان کاندید جراحی بینی عروسکی هستند؟

بینی‌های عروسکی به طور کلی بین خانم‌ها پرطرفدارتر هستند. زیرا خانم‌ها برای تغییرات محسوس و زیبایی اهمیت بیشتری قائل هستند. البته این بدان معنا نیست که آقایان کاندید این جراحی نباشد. اتفاقا طبق مطالعات ثابت شده است که تعداد آقایانی که کاندید جراحی بینی عروسکی بوده‌اند، کم نیست. بنابراین نمی‌توان گفت این جراحی مختص خانم‌ها است؛ با این وجود که آقایان چندان کاندید مناسبی برای این عمل نیستند. چراکه معمولا بینی‌های بزرگ، گوشتی و با پوستی ضخیم دارند که در صورتی با اجزای بزرگ قرار گرفته است.

مراقبت های پیش از جراحی بینی فانتزی

آیا می‌خواهید پس از جراحی بینی خود و تبدیل آن به مدل عروسکی دوران بهبودی کوتاه و آسانی را سپری کنید؟ پس مراقبت‌های قبل از عمل را جدی بگیرید. این مراقبت‌ها شامل نکات مختلفی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم مصرف سیگار از چند هفته پیش از جراحی بینی عروسکی: مصرف نیکوتین موجب کاهش خون‌رسانی به بافت‌های بینی می‌شود. بدین شکل اصلاح و درمان زخم‌ها به طول می‌انجامد و باید از مصرف آن از چند هفته قبل از عمل خودداری کنید.
  • عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی: مصرف نوشیدنی‌های الکلی ممکن است موجب خونریزی در زمان جراحی شود. بنابراین با خودداری از مصرف آن‌ها از چند روز قبل از جراحی بینی عروسکی از بروز این مشکل جلوگیری کنید.
  • عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده: تاثیر این داروها بر جراحی بینی عروسکی همانند نوشیدنی‌های الکلی است. زیرا موجب رقیق شدن خون و در نهایت خونریزی در زمان عمل و افزایش شدت کبودی پس از آن می‌شوند. برای مواجه‌نشدن با این مشکلات مصرف داروهای رقیق‌کننده خود تا بعد از عمل ترک کنید.

علاوه بر این‌ها در صورت ابتلا به هرگونه بیماری و مشکل پیش از اقدام برای جراحی بینی حتما آن را به اطلاع پزشک برسانید. زیرا ممکن است بر روند جراحی یا بهبودی شما تاثیر بسیاری داشته باشد.

مراقبت های پیش از جراحی بینی عروسکی
مراقبت های پیش از جراحی بینی عروسکی

دوره نقاهت بینی عروسکی

پس از اینکه بینی خود را به صورت فانتزی جراحی کردید، به احتمال زیاد دچار تورم، درد و مشکلاتی از این دست می‌شوید. در دو روز ابتدایی برای کاهش تورم بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس یخ تاثیر زیادی در کاهش تورم و کبودی دارد.

همچنین بدانید که طی هفت روز اول پس از جراحی بینی فانتزی بروز تورم، درد و حتی خونریزی طبیعی است و جای نگرانی نیست. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که قصد تنظیم مجدد ساختار استخوان بینی را داشته‌اید، نقاهت شما طولانی‌تر خواهد بود. پس از چند روز بعد از عمل امکان غذاخوردن و خوابیدن راحت برای شما ایجاد می‌شود.

نتایج این جراحی به صورت روزانه و تدریجی قابل مشاهده است اما شاید یک فرد حتی یک سال منتظر نتیجه نهایی باشد. زیرا در افراد مختلف مدت زمان بهبودی و کاهش تورم متفاوت است. البته با رعایت بی

  • برای کاهش احتمال خونریزی و تورم، سر خود را نسبت به قفسه سینه بالاتر نگه دارید؛
  • از فعالیت‌های شدید و دشوار و انجام ورزش‌های سنگین همچون دویدن خودداری کنید؛
  • از آتل بینی برای حمایت و محافظت از بینی خود استفاده کنید؛
  • غذاهای آبکی و نرم بخورید؛
  • طبق دستور پزشک خود در زمان معین نسبت به تعویض گاز و چسب بینی اقدام کنید؛
  • از خندیدن با شدت زیاد و فریاد زدن بپرهیزید؛
  • به جای دوش در حمام از وان استفاده کنید؛
  • برای جلوگیری از ورم بدن و یبوست پس از جراحی بینی فانتزی از غذاهای سرشاز از فیبر استفاده کنید؛
  • لب بالایی شما نباید زیاد حرکت داشته باشد، به‌خصوص در زمان مسواک زدن؛
  • از پوشیدن لباس‌هایی که باید از سر پوشیده شوند، خودداری کنید.
مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی
مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

دلایل بی میلی پزشکان به جراحی بینی های فانتزی

اگرچه بینی عروسکی از نظر بسیاری از افراد زیبا و خاص است اما برخی از پزشکان نسبت به انجام آن اظهار بی‌میلی می‌کنند. این پزشکان معمولا دو دلیل مهم برای بی‌میلی خود می‌آورند. بسیاری از آن‌ها معتقد هستند که بینی‌های فانتزی برای همه افراد مناسب نیست و موجب زیبایی آن‌ها نمی‌شود.

زیرا هر فرد صورتی متفاوت دارد و ممکن است یک بینی کوچک عروسکی برای صورت آن‌ها زیبایی به همراه نداشته باشد. اگر دقت کرده باشید بسیاری از زن‌هایی که بینی عروسکی دارند، از آرایش‌های سنگین با کانتورهای زیاد برای زیبایی خود بهره می‌گیرند.

زیرا با توجه به گفته یکی از پزشکان خارجی می‌توان گفت آن‌ها از وسط بینی تا چشم‌ها هیچ نوری ندارند. چراکه بینی آن‌ها صاف است و مجبور به آرایش و کانتور هستند. زیرا بدون آرایش زیبایی نندارند. اما دلیل مهم‌تر پزشکان برای خودداری از جراحی بینی فانتزی، عوارض آن است.

زیرا این جراحی ممکن است موجب تنگی شدید و انسداد بینی شود. با بالارفتن سن و ضعف رباط‌ها و ساختارهای حمایتی در بینی، کیفیت زندگی فرد بسیار کاهش پیدا می‌کند. همچنین این عمل ممکن است مقدمات تنفس دشوار را برای فرد فراهم کند.

جراحی بینی های فانتزی چه مدت به طول می انجامد؟

مدت زمان این جراحی تحت‌تاثیر عوامل مختلفی است. به عنوان مثال فرم بینی و مهارت و توانایی پزشک می‌تواند این زمان را تعیین کند. طبیعتا هرچه بینی نیازمند کار و اصلاح بیشتری باشد، مدت زمان عمل طولانی‌تر می‌شود. اما معمولا این جراحی بین یک تا سه ساعت به طول می‌انجامد. پس از آن نیز فرد حدود دو تا سه ساعت در اتاق ریکاوری خواهد بود.

مدت زمان عمل بینی فانتزی
مدت زمان عمل بینی فانتزی

در نهایت چگونه به بهترین نتیجه جراحی بینی عروسکی دست پیدا کنیم؟

برای تجربه بهترین جراحی بینی عروسکی و داشتن یک بینی ظریف، کوچک و سربالا باید به روش‌ها و مراقبت‌های این عمل توجه کافی را داشته باشید. چراکه روش جراحی بر ظرافت و زیبایی بینی شما بسیار تاثیرگذار است.

همچنین مراقبت‌های قبل و بعد از عمل هستند که مدت زمان بهبودی شما را کاهش می‌دهند. البته پزشک و کلینیک که برای جراحی بینی فانتزی به آن مراجعه می‌کنید، روش، مراقبت‌ها و حتی مدت زمان عمل را تعیین می‌کند. به همین خاطر بهتر است به حاذق‌ترین پزشک مراجعه کنید.

با کمک دکتر ابوالقاسم هاشمی شما بهترین جراحی بینی عروسکی را در کلینیک مد ایران تجربه خواهید کرد. زیرا یک پزشک متخصص مانند دکتر هاشمی ضمن فرم‌دهی خوب بینی بیش‌ترین تلاش خود را برای بهبودی سریع شما به کار می‌گیرد.

https://www.mcanhealth.com/barbie-nose-rhinoplasty-trend/

vanityestetik.com/en/blog/what-is-barbie-nose-rhinoplasty/

https://amitismedtour.com/2468/the-difference-between-natural-and-fancy-nose-surgery/

https://nosedocclinic.com/en/operations/barbie-nose-rhinoplasty/#:~:text=Per%20its%20name%2C%20Barbie%20nose,elevated%20based%20on%20acceptable%20limits.

https://drkhorami.com/%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3%DA%A9%DB%8C/?lang=en

https://www.realself.com/news/barbie-nose

لطفاً امتیاز خود را به این مطلب ثبت کنید

روی نماد ستاره بزنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد آرا: 0

شما هنوز امتیاز خود را ثبت نکرده اید؟! خوشحال می شویم میزان رضایت شما را بدانیم

امتیاز شما ثبت شد از شما متشکریم :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خیلی متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود

ما را در بهبود این پست یاری کنید

لطفا پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید که چطور میتوانیم مفیدتر باشیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا