لیپوماتیک

میزان کاهش وزن بعد از لیپوماتیک

0
(0)

پس از لیپوماتیک، تغییرات قابل توجهی در ظاهر شما به‌وجود می‌آید که بیشتر در سایز و بعد در وزن‌تان خود را نشان می‌دهد. مقدار چربی‌ای که در این عمل از بدن خارج می‌شود، در میزان کاهش وزن بعد از لیپوماتیک حدود یک تا ۵ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند.

حداکثر کاهش وزن در لیپوماتیک

همانطور که گفتیم مقدار کاهش وزن به میزان حذف چربی بستگی دارد. اینکه جراح چقدر چربی را از بدن خارج کند به چندین عامل وابسته است؛ برای مثال اینکه در کدام ناحیه بدن لیپوماتیک صورت بگیرد و آن ناحیه چه مقدار چربی داشته باشد مهم است. اگر جراح این عمل را در ناحیه شکم و پهلو انجام دهد، به طور معمول ۳ تا ۴ کیلوگرم وزن شما کاهش می‌یابد.

کاهش وزن بعد از لیپوماتیک دائمی است؟

یکی از نگرانی‌های افراد در مورد لیپوماتیک این است که آیا کاهش سایز و وزن بعد از عمل، ماندگار خواهد بود؟ در جواب این سوال باید بگوییم که دائمی بودن نتیجه عمل، به سبک زندگی شما بستگی دارد. با رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌توانید از بازگشت چربی‌ها و تغییر وزن و سایز خود جلوگیری کنید.

چرا چربی‌ های موضعی باز می گردند؟

به طور کلی دلیل به‌وجود آمدن چاقی موضعی این است که بدن کالری اضافی دریافت می‌کند و این کالری در بدن به چربی تبدیل می‌شود. اگر با فعالیت و تحرک داشتن، میزان این کالری را تنظیم نکنید، به‌صورت چربی‌های اضافی در نواحی مختلف بدن خود را نشان می‌دهد.

اگر بعد از لیپو، مراقب تعادل بین کالری دریافتی و فعالیت‌های‌تان نباشید باز هم این اتفاق خواهد افتاد. البته خوشبختانه با توجه به از بین رفتن درصد قابل توجهی از چربی در ناحیه مورد نظر (مثلا شکم)، مقدار افزایش وزن و حجم آن قسمت کمتر خواهد بود. در صورت افزایش وزن زیاد، نتایج لیپوماتیک از بین می‌رود؛ بنابراین سعی کنید وزن خود را ایده‌آل نگه دارید.

میزان کاهش وزن پس از عمل لیپوماتیک
میزان کاهش وزن پس از عمل لیپوماتیک

چگونه کاهش وزن پس از عمل لیپوماتیک را حفظ کنیم؟

برای اینکه بتوانید نتایج لیپوماتیک را حفظ کنید باید وزن خود را در حالت ایده‌آل ثابت نگه‌ دارید. موارد زیر راهکارهایی هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید در حفظ کاهش وزن بعد از لیپوماتیک کوشا باشید:

  • توصیه‌های پزشک که مربوط به دوره نقاهت است را جدی بگیرید و به آن‌ها عمل کنید.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید و اشتباهات تغذیه‌ای پیش از عمل را تکرار نکنید.
  • هیچکدام از وعده‌های غذایی به‌ویژه صبحانه و شام را از برنامه خود حذف نکنید.
  • همواره بدن خود را هیدراته نگه دارید و به میزان کافی آب بنوشید.
  • میان وعده سالم و مختصر را در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار دهید.
  • ورزش را فراموش نکنید و از کم‌تحرکی بپرهیزید.

رژیم غذایی مناسب برای حفظ کاهش وزن

برای فرار از چاقی مجدد بعد از لیپو، جلوی ذخیره بیش از حد چربی را بگیرید. به همین منظور در قدم اول باید برنامه غذایی سالمی را داشته باشید. اگرچه بهتر است این موضوع را با یک کارشناس تغذیه در میان بگذارید؛ اما به‌طور کلی، موارد زیر می‌تواند در داشتن رژیم غذایی مناسب پس از لیپوماتیک به شما کمک کند:

  • به میزان کافی پروتئین دریافت کنید. (منابع: گوشت، تخم مرغ، لبنیات، سویا؛ مصرف گوشت سفید از گوشت قرمز بهتر است.)
  • مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید؛ زیرا این مواد سرشار از فیبر و ویتامین هستند.
  • غلات را در برنامه‌تان جای بدهید اما برای کاهش وزن بعد از لیپوماتیک در مصرف برنج و سیب‌زمینی زیاده‌روی نکنید. (نان جو و نان سبوس دار بهترین منبع هستند.)
  • روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید؛ زیرا هیدراته نگه داشتن بدن، سرعت سوخت و ساز کالری را افزایش می‌دهد.
  • روغن‌های گیاهی را جایگزین روغن حیوانی کنید و مصرف این ماده را کاهش دهید.
  • از مصرف زیاد فست‌ فود و سرخ کردنی پرهیز کنید.
  • در خوردن شیرینی‌جات و غذاهای دارای مواد افزودنی افراط نکنید.
کاهش وزن با لیپوماتیک
کاهش وزن با لیپوماتیک

حذف بیش از حد چربی در لیپوماتیک خطرناک است؟

اگر قصد دارید چربی‌های بدن را بیش از حد استاندارد تخلیه کنید، بهتر است از تصمیم خود صرف نظر کنید. زمانی که این چربی‌ها حذف می‌شوند زیر پوست فضای خالی به‌وجود می‌آید. به طور معمول پوست بعد از جراحی در طی چند ماه خود را جمع می‌کند؛ اما اگر چربی خارج شده بیش از اندازه باشد ممکن است پوست شل شود.

تخلیه چربی زیاد در یک جلسه علاوه بر اینکه زمان عمل را طولانی می‌کند، ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. بنابراین برای لیپوماتیک نواحی مختلف بدن، می‌توانید آن را در چند جلسه انجام دهید.

پوست بعد از کاهش وزن در لیپوماتیک شل می شود؟

با تجمع سلول‌های چربی زیر پوست در برخی نواحی بدن، پوست آن ناحیه کش می‌آید. زمانی که این لایه حذف شود، پوست به دلیل خاصیت کشسانی به حالت اولیه خود برمی‌گردد و جمع می‌شود.

کاهش وزن بعد از لیپوماتیک به دلیل این است که سلول‌های چربی زیر پوست با کمک دستگاهی به‌نام کانولا، تخریب و با مکش تخلیه می‌شوند. پس از عمل، پوست ناحیه موردنظر به‌ مرور خود را جمع می‌کند. هر چه پوست کشسان باشد این فرایند بهتر صورت می‌گیرد. بستن گن طبی پس از جراحی تا حدود ۶ هفته نیز به پیشگیری از شلی پوست بعد از کاهش چربی کمک می‌کند.

بهترین کاندیدا برای کاهش وزن با لیپوماتیک

در مورد اینکه برای لیپو مناسب هستید یا خیر، باید از وضعیت بدنی خود مطلع باشید و با پزشک مشورت کنید. به‌طور کلی اگر ویژگی‌های زیر درمورد شما صدق می‌کند، برای این عمل مناسب هستید:

  • داشتن چاقی موضعی به‌جای چاقی بیش از حد کل بدن
  • برخورداری از سلامت عمومی و نداشتن بیماری زمینه‌ای
  • داشتن پوست کشسان و ارتجاعی
  • وزن نزدیک به ایده‌آل
  • سن بالای ۱۸سال
از دست رفتن وزن بعد از لیپوماتیک
از دست رفتن وزن بعد از لیپوماتیک

با کاهش وزن در لیپوماتیک، تا آخر عمر خوش اندام بمانید

وزن و سایز ایده‌آل جزو فاکتورهای زیبایی است که جراحان لیپوماتیک مدایران شما را در رسیدن به آن‌ها یاری خواهند کرد. با این عمل معمولا از یک تا ۵ کیلوگرم وزن کم می‌کنید؛ اما میزان آن برای هر شخص، به بزرگی ناحیه عمل بستگی دارد. به‌طوری که کاهش وزن بعد از لیپوماتیک یک شکم تقریبا بزرگ، معادل حدود ۳ تا ۴ کیلوگرم است؛ اما آنچه که از کم شدن وزن مهم‌تر به‌نظر می‌رسد، دستیابی به اندامی با سایز و فرم ایده‌آل است.

لطفاً امتیاز خود را به این مطلب ثبت کنید

روی نماد ستاره بزنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد آرا: 0

شما هنوز امتیاز خود را ثبت نکرده اید؟! خوشحال می شویم میزان رضایت شما را بدانیم

امتیاز شما ثبت شد از شما متشکریم :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خیلی متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود

ما را در بهبود این پست یاری کنید

لطفا پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید که چطور میتوانیم مفیدتر باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا