لیپوماتیک

بهترین روش لاغری سریع بدون عوارض – مزایا و معایب

0
(0)

امروزه افراد با وجود اضافه وزن، چربی اطراف شکم و پهلو اعتمادبه‌نفس پایینی دارند. به گونه‌ای که برای به دست آوردن یک تناسب اندام ایده‌آل انواع روش‌های رژیمی و ورزش را دنبال می‌کنند؛ اما اکثر آن‌ها نتوانسته‌اند به لاغری سریع بدون عوارض دست یابند.

ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک دو روش رایج جراحی برای تناسب اندام است که می‌توانید در طی مدت زمان کوتاهی به لاغری برسید. به نظر شما برای برداشتن چربی‌های اضافه بدن کدام جراحی بهتر است؛ ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک؟ امروز ما در این مطلب قصد داریم به شیوه انجام این عمل‌ها و بهترین روش لاغری بپردازیم. توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

بهترین-روش-لاغری

ابدومینوپلاستی یعنی چه؟

ابدومینوپلاستی یکی از روش‌های اصلاح فرم شکم در زنان و مردان برای لاغری سریع بدون عوارض است که از طریق خارج کردن چربی‌های اضافی، سفت کردن پوست‌های شل و عضلات انجام می‌شود. همچنین این عمل برای زنانی که بعد از بارداری پوست آن‌ها شل شده است به‌کار می‌رود. در این روش چربی‌های اطراف پهلو، ناحیه کمر و زیر شکم خارج می‌شود و به شما اندامی خوش‌فرم هدیه می‌دهد.

ابدومینوپلاستی یک نوع جراحی انتخابی است و نباید جایگزین روش دیگری برای کاهش وزن شود. شما باید حتما قبل از عمل آگاهی لازم را کسب کرده و با پزشک نیز مشورت کنید.

ابدومینوپلاستی به چه نحوه ای انجام می‌ شود؟

ابدومینوپلاستی به دو نوع کامل و مینی انجام می‌شود که شما می‌توانید براساس فرم شکم خود بهترین روش لاغری در این نوع عمل را انتخاب کنید. در ادامه به این مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.

ابدومینوپلاستی کامل

این روش برای افرادی که قصد تغییرات گسترده‌ای در بدن دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این عمل یک برش زیر شکم و قسمت وسط ناف زده می‌شود که در بعضی موارد ناف نیز ممکن است جا‌به‌جا شود. سپس بافت‌های چربی و پوست اضافی خارج شده و سوراخ جدیدی جهت تعبیه ناف ایجاد می‌شود. در نهایت پوست باقی مانده بخیه زده می‌شود و عمل به پایان می‌رسد.

ابدومینوپلاستی مینی لاغری سریع بدون عوارض

در این روش برای لاغری سریع بدون عوارض برش‌های کوچک‌تری زده می‌شود و اغلب هم ناف جا‌به‌جا نمی‌گردد. این روش مناسب افرادی است که در قسمت زیر شکم خود دارای چربی اضافی هستند. پوست از ناحیه زیر شکم جدا و در نهایت چربی اضافی خارج می‌شود. دو طرف پوست باقی مانده به هم نزدیک و بخیه زده می‌شود.

ابدومینوپلاستی

مزایای عمل ابدومینوپلاستی

  • از بین رفتن ترک‌ خوردگی‌های شکم پس از بارداری
  • تخت شدن شکم
  • سفتی پوست و عضلات
  • بهبود یافتن وضعیت بدن از نظر حمایت بیشتر ستون فقرات، راه رفتن و ایستادن مناسب

نکات مراقبتی پس از عمل ابدومینوپلاستی

مانند هر عمل دیگری ابدومینوپلاستی نیز یک سری مراقبت‌های لازمه دارد که رعایت هرچه بهتر این موارد به شما در بهبودی عمل و نتیجه بهتر کمک می‌کند. در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • رژیم غذایی خود را رعایت کرده و از مصرف غذاهای پرچرب بپرهیزید.
  • برای کاهش درد می‌توان از مسکن استفاده کرد.
  • دارو‌هایی که توسط پزشک تجویز شده به موقع مصرف کنید.
  • در چند هفته اول از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کرده و به خود استراحت کافی دهید.

لیپوماتیک چیست و به چه شیوه ای انجام می ‌شود؟

در ادامه مطالب مربوط به بهترین لاغری سریع بدون عوارض باید بدانیم که لیپوماتیک شیوه‌ای از جراحی برای نواحی خاصی از بدن است که چربی موضعی دارد. این روش بدون درد و خونریزی است و می‌توان طی مدت زمان کوتاهی به لاغری رسید.

این نوع عمل زیبایی با کمک دستگاهی پیشرفته انجام می‌گیرد که بخشی به نام کانولا دارد. بیمار در ابتدا بی‌حسی دریافت کرده و کانولا از طریق ایجاد سوراخ در قسمت‌هایی از بدن مثل شکم، باسن، ران وغیره وارد شده و با انجام یک سری حرکات چرخشی شروع به تخریب چربی‌های اضافی نواحی مورد نظر می‌کند.

توجه داشته باشید که در این روش جراحی آسیبی به عروق خونی و سایر بخش‌ها وارد نمی‌شود و انجام آن در افراد شرایطی دارد. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

  • عدم مصرف دخانیات
  • شاخص توده بدنی کمتر از 30
  • سن 18 سال به بالا
  • افراد دارای چاقی موضعی
  • اضافه وزن کم

بهترین-روش-لاغری-سریع

مزایای عمل لیپوماتیک

از مزایای عمل لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه کم‌تر
  • دوره نقاهت کوتاه‌تر
  • عدم شل شدن پوست
  • تورم کم‌تر
  • استفاده از چربی‌های خارج شده برای نواحی دیگر بدن

تفاوت های بین عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

برای اینکه پی ببریم بهترین روش لاغری در بین این دو عمل کدام است در وهله اول باید به تفاوت‌های میان آن‌ها بپردازیم:

  • از روش لیپوماتیک می‌توان در قسمت‌های متفاوتی از بدن استفاده کرد؛ درصورتی که ابدومینوپلاستی معمولا برای نواحی مربوط به شکم به‌کار می‌رود. از این رو اگر به دنبال لاغری برای سایر بخش‌های بدن هستید بهتر است که از روش لیپوماتیک بهره ببرید.
  • درصورتی که به دلیل افتادگی عضلات، شکم بزرگی دارید عمل ابدومینوپلاستی برای شما توصیه می‌شود.
  • در عمل لیپوماتیک تعدادی سوراخ کوچک در نواحی از بدن برای ورود کانولا ایجاد می‌شود؛ اما در ابدومینوپلاستی زیر شکم برش داده شده سپس چربی‌ها و پوست اضافی خارج می‌شود. مجددا پوست باقی ‌مانده را به هم نزدیک و بخیه می‌زنند.
  • از این جهت که عمل ابدومینوپلاستی با کمک بی‌هوشی انجام می‌گیرد مدت زمان بهبودی پس از عمل، نسبت به لیپوماتیک طولانی‌تر است.

کدام عمل جراحی برای لاغری سریع بدون عوارض بهتر است؟

این موضوع که بین این دو روش کدام ‌یک بهترین روش لاغری است به نحوه تجمع چربی و فرم بدن شما بستگی دارد. همان‌طور که از قبل هم اشاره کردیم لیپوماتیک روشی است که در آن چربی‌های موضعی نواحی خاصی از بدن از جمله شکم، ران، باسن، زانو برداشته می‌شود.

در صورتی که ابدومینوپلاستی برای برداشتن پوست‌های اضافی و چربی نواحی شکم استفاده می‌گردد؛ بنابراین این عمل برای افرادی که دچار چاقی در سایر قسمت‌های بدن خود هستند گزینه مناسبی نیست.

بهترین-روش-برای-لاغری-سریع

کلام‌ آخر

با توجه به مطالبی که تاکنون خواندیم می‌توان به این نتیجه دست یافت که ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک دو روش رایج جراحی برای رسیدن سریع‌تر به تناسب اندام است. انتخاب هرکدام از این دو نوع عمل به فرم و شرایط بدن هر فرد بستگی دارد.

افرادی که دنبال تناسب اندام در همه نواحی بدن خود هستند می‌توانند از روش لیپوماتیک بهتر ببرند. این نکته را باید در نظر گرفت که مشورت با پزشک قبل از عمل برای شناخت بهترین روش لاغری شما، تاثیر به‌سزایی دارد. از اینکه مطالب ما را دنبال کردید سپاسگزاریم، امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت هر گونه سوال یا ابهام می‌توانید از مشاوران ما در مدایران راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

لطفاً امتیاز خود را به این مطلب ثبت کنید

روی نماد ستاره بزنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد آرا: 0

شما هنوز امتیاز خود را ثبت نکرده اید؟! خوشحال می شویم میزان رضایت شما را بدانیم

امتیاز شما ثبت شد از شما متشکریم :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خیلی متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود

ما را در بهبود این پست یاری کنید

لطفا پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید که چطور میتوانیم مفیدتر باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا