عمل بینی

مراقبت های بعد از عمل پیکرتراشی

0
(0)

داشتن چربی و پوست شل و افتاده بر روی بدن می‌تواند بر رضایت و اعتماد به نفس برخی از افراد تاثیرات منفی بگذارد. در‌حالی‌که پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم، بهترین راهکار برای دستیابی به فرم دلخواه بدن به حساب می‌آید؛ اما گاهی اوقات برای مقابله با بعضی از ذخایر چربی مانند موارد ناشی از ژنتیک یا بارداری‌، روی آوردن به عمل پیکرتراشی، راهی مناسب و منطقی است. علاوه بر آن، اقدامات لازم بعد از عمل پیکرتراشی نتایج بهتری را ایجاد می کند.

در این میان نکته کلیدی که وجود دارد این است که برای رسیدن به نتایج مطلوب و ماندگار، رعایت توصیه‌های ذکر شده در زمینه مراقبت‌های بعد از عمل امری ضروری است. عدم پیروی از این دستورالعمل‌ها می‌تواند نتیجه نهایی را مختل کند و حتی در آینده منجر به بروز عوارض شود. مدایران در این مقاله توصیه‌های جامعی را برای راهنمایی شما عزیزان در راستای اقدامات لازم بعد از عمل پیکرتراشی گردآوری کرده‌است.

مراقبت‌های لازم پس از جراحی کانتورینگ بدن

باید یادآوری کنیم که هیچ یک از روش‌های کانتورینگ بدن، وسیله‌ای برای کاهش وزن نیستند؛ بنابراین مراقبت از نتایج حاصل از جراحی، باید امری مادام‌العمر باشد. مراقبت‌های بعد از عمل پیکرتراشی می‌تواند از توصیه‌های مربوط به مراقبت از پوست تا افزایش مصرف روزانه آب و تلاش برای حفظ وزن متعادل، متغیر باشد. به هر‌صورت اقدامات لازم بعد از عمل پیکرتراشی شامل موارد زیر می‌شود:

ماساژ درمانی

دریافت ماساژ تخصصی برای از بین بردن سفتی‌ها و کاهش درد و تورم، یکی از کلیدی‌ترین توصیه‌ها در زمینه مراقبت‌های بعد از عمل پیکرتراشی به حساب می‌آید. انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد که پزشک بر اساس نیاز شما، نوع مورد نظر را تعیین می‌کند. ماساژ به گونه‌ای مهم است که مطالعات نشان می‌دهد، دریافت به موقع و اندازه ماساژ می‌تواند بر روی بهبود نتیجه عمل اثرات قابل توجهی بگذارد.

هیدراته ماندن

پس از جراحی پیکرتراشی، نوشیدن مقادیر کافی آب بهتر شدن نتایج ‌نهایی را تضمین می‌کند. هرچه میزان آب در بدن شما متعادل‌تر باشد، جریان خون نیز بهتر خواهد بود و در نتیجه روند بهبودی تسریع پیدا می‌کند.

جراحی پیکرتراشی و مراقبت های آن
جراحی پیکرتراشی و مراقبت های آن

تغذیه سالم

یکی دیگر از اقدامات لازمبعد از عمل پیکرتراشی، تغذیه سالم است. باید توجه داشته باشید که بعد از جراحی به یک رژیم غذایی متعادل که از غذاهای مفید و سالم تشکیل شده‌است پایبند باشید. وجود نمک بیش از حد در رژیم غذایی می‌تواند منجر به افزایش تورم شود. همچنین توصیه ما این است که از مصرف شکر و کربوهیدرات‌های ساده که باعث التهاب در پوست و بدن می‌شوند نیز اجتناب کنید. به جای غذاها و خوراکی‌های فرآوری شده از میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. همچنین سعی کنید که از مصرف چربی‌ دوری کنید.

پوشش راحت

خوب است که در هفته‌های اول بهبودی، لباس‌های تنگ را کنار بگذارید و لباس‌های راحتی که دارید را جایگزین آنها کنید. تورم و احساس ناراحتی و درد بعد از عمل امری معمولی است به همین دلیل، پوشیدن لباس‌های گشاد و راحت به شما احساس بهتری خواهد ‌داد.

پوشیدن گن مخصوص

پوشیدن گن مخصوص نیز یکی دیگر از موارد ضروری اقدامات لازم بعد از عمل پیکرتراشی است. پزشک‌تان گن مخصوص را بعد از عمل به شما خواهد‌ داد. این گن باید تا زمان تعیین شده توسط متخصص به صورت شبانه‌ روزی پوشیده شود. پس از گذشت دوران نقاهت، مدت زمان استفاده از آن کم می‌شود. تمامی این زمان‌بندی‌ها توسط جراح شما تعیین می‌شوند. یادتان باشد که نپوشیدن گن‌های مخصوص می‌تواند عواقب و عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد، پس آنها را جدی بگیرید.

مصرف داروهای تجویزی

پزشک شما برای کاهش درد و تورم، دارو‌هایی را تجویز می‌کند. مصرف این داروها در زمان مقرر و تا مدت زمان تعیین شده، می‌تواند با کاهش درد و التهاب و جلوگیری از بروز عفونت همراه بوده و دوران بهبودی را برای شما آسان‌تر کند. همچنین این کار یکی از بهترین نکات و اقدامات لازم بعد از عمل پیکرتراشی است.

اثرات پیکرتراشی
اثرات پیکرتراشی

سخن پایانی

رعایت کردن و یا عدم رعایت نکات تخصصی که پزشک برای اقدامات لازم بعد از عمل پیکرتراشی به شما می‌گوید، می‌تواند تفاوت زیادی در نتیجه عمل ایجاد کند. شما برای کمک به بهبود خود باید این توصیه‌ها را با دقت پیگیری کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که برای حفظ فرم بدن خود در طولانی مدت، لازم است که سبک زندگی سالم را ادامه دهید. جراح‌تان پس از درمان برای بررسی پیشرفت شما، جلسات مشاوره بعد از عمل را تعیین می‌‌کند تا پایبندی شما به مراقبت‌ها و اثر‌گذاری آنها را ارزیابی کند؛ بنابراین نگران مشکلات احتمالی و سوالات خود در این دوران نباشید.

لطفاً امتیاز خود را به این مطلب ثبت کنید

روی نماد ستاره بزنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد آرا: 0

شما هنوز امتیاز خود را ثبت نکرده اید؟! خوشحال می شویم میزان رضایت شما را بدانیم

امتیاز شما ثبت شد از شما متشکریم :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خیلی متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود

ما را در بهبود این پست یاری کنید

لطفا پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید که چطور میتوانیم مفیدتر باشیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا