لیپوماتیک

تفاوت لیزر لیپولیز و جراحی زیبایی شکم

0
(0)

عوامل ژنتیکی، سبک زندگی ناسالم، رژیم غذایی نامناسب و دلایل دیگر ممکن است منجر به تجمع چربی‌هایی ناخواسته در ناحیه شکم وکمر شوند. در برخی از موارد، این بافت‌های چربی ممکن است به مرور زمان به رژیم غذایی و ورزش پاسخ ندهند و در نتیجه بتوانند بر ظاهر فرد تأثیراتی منفی بگذارند. امروزه جراحی‌های زیبایی، مسیر رسیدن به ظاهر دلخواه را هموار کرده‌اند. برای مثال لیزر لیپولیزر یا لیپوساکشن لیزری و جراحی زیبایی شکم یا همان ابدومینوپلاستی دو روش مهمی هستند که برای رسیدگی به وضعیت نامناسب چربی‌ها در ناحیه شکم طراحی شده‌اند.

با اینکه هر دوی این جراحی‌ها در دسته جراحی زیبایی قرار دارند؛ اما بدون شک دارای تفاوت‌هایی نیز هستند. آگاهی از این تفاوت‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب عمل مناسب برای شما باشد؛ بنابراین مدایران در این مقاله به بررسی تفاوت لیزر لیپولیز و جراحی شکم پرداخته است تا به شما در داشتن انتخابی هوشمندانه کمک کند.

آشنایی با جراحی زیبایی شکم و لیزر لیپولیز

برای بررسی تفاوت‌های این دو جراحی، ابتدا به طوری خلاصه به شرح هر کدام می‌پردازیم. البته شما می‌توانید برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با هر کدام از این روش‌ها به مقالات جامع مدایران در خصوص جراحی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن رجوع کنید.

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم معمولاً برای افرادی انجام می‌شود که می‌خواهند ظاهر شکم خود را پس از بارداری و یا کاهش وزن زیاد، بهبود ببخشند. این جراحی به دو شکل کامل و جزئی انجام می‌شود. جراح متناسب با شرایط منحصر به فرد بیمار و با توجه به نیاز‌ها و خواست‌های زیبا شناختی او، یکی از این دو روش را انتخاب می‌کند.

جراحی کامل شکم معمولاً شامل اصلاحاتی در قسمت فوقانی و پایین شکم می‌شود. در طی این جراحی، پوست اضافی در این نواحی برداشته می‌شود و عضلات ضعیف زیرین شکم نیز ممکن است سفت شوند. گاهی اوقات ممکن است ابدومینوپلاستی برای کل ناحیه دور شکم نیز انجام شود که در این‌صورت شامل برداشتن چربی از پهلو‌ها نیز می‌شود. در جراحی کامل شکم، امکان تغییر موقعیت ناف هم وجود دارد. از طرف دیگر، مینی تامی تاک یا همان ابدومینوپلاستی جزئی یک روش نیمه تهاجمی به حساب می‌آید که با ایجاد برش‌های کوچک‌تر انجام می‌شود.

تفاوت لیپولیز و لیپوماتیک
تفاوت لیپولیز و لیپوماتیک

لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن لیزری

امروزه جراحی لیپوساکشن به عنوان محبوب‌ترین عمل جراحی زیبایی در ایالات متحده شناخته شده است. لیپوساکشن به کمک لیزر یک روش نوآورانه برای هدفمند‌تر کردن و تهاجم کمتر این جراحی است. در برخی موارد، با انجام لیزر لیپولیز می‌توان نتایج مشابهی مانند نتایج جراحی زیبایی شکم را به دست آورد. فناوری پیشرفته لیزر امکان انتقال کنترل شده انرژی گرمایی به لایه‌های عمیق‌تر چربی در ناحیه شکم را فراهم می‌کند. هنگامی که بافت چربی ناخواسته به شکل مایع در‌آمد، می‌توان آن را با دستگاه مخصوص از بدن بیمار خارج کرد. این روش با استفاده از بی‌حسی موضعی قابل انجام است. موضعی بودن بی‌حسی، افزایش راحتی بیمار را تضمین می‌کند و خطرات مربوط به بیهوشی را نیز کاهش می‌دهد.

بررسی تفاوت های لیزر لیپولیز و جراحی زیبایی شکم

لیپوساکشن لیزری در مقایسه با جراحی زیبایی شکم، روشی با تهاجم کمتر به حساب می‌آید؛ اما تمرکز آن تنها به کاهش میزان چربی محدود می‌شود. در لیزر لیپولیز احتمال آسیب به پوست سالم اطراف ناحیه تحت عمل، رگ‌های خونی و اعصاب به دلیل افزایش دقت در تکنیک مبتنی بر لیزر به حداقل می‌رسد، خطرات جراحی کاهش می‌یابد و بهبودی کلی در مقایسه با جراحی زیبایی شکم نسبتاً سریع‌تر است.

اگرچه هر دو از روش‌های کانتورینگ بدن هستند؛ اما ابدومینوپلاستی برای افرادی که دارای ذخایر ضخیم چربی هستند توصیه می‌شود، زیرا برداشتن این حجم از چربی می‌تواند منجر به ایجاد افتادگی پوست شده و جراحی زیبایی شکم این پوست اضافی را نیز حذف خواهد‌کرد، در حالیکه لیزر لیپولیز فقط رسوبات چربی را از بین می‌برد نه پوست اضافی. همچنین ابدومینوپلاستی را فقط می‌توان در ناحیه شکم و دور کمر انجام داد، در‌حالی‌که لیزر لیپولیز را می‌توان در بخش‌های مختلف بدن مانند ران، بازو، سینه، باسن، پهلو و شکم نیز اعمال کرد.

جراحی زیبایی شکم
جراحی زیبایی شکم

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید، اگرچه لیزر لیپولیز و جراحی زیبایی شکم ممکن است یکسان به نظر برسند؛ اما تفاوت‌هایی در رویه جراحی و نتایج نهایی دارند. هر کدام از این روش ها را برای نوع خاصی از بیماران، مناسب می‌کند. گاهی اوقات نیز جراح زیبایی ممکن است ترکیبی از این دو عمل را برای دستیابی به نتایج مطلوب‌تر توصیه کند. به هر‌حال با وجود تمام تفاوت‌ها، چیزی که به صورت مشترک در هر دو جراحی بسیار مهم تلقی می‌شود این است که هر دو روش باید توسط جراح پلاستیک متخصص و با‌تجربه انجام شود؛ بنابراین پیش از انتخاب روش مورد نظر‌تان در انتخاب پزشک و مجموعه مناسب برای انجام جراحی، دقت کافی را داشته باشید.

لطفاً امتیاز خود را به این مطلب ثبت کنید

روی نماد ستاره بزنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد آرا: 0

شما هنوز امتیاز خود را ثبت نکرده اید؟! خوشحال می شویم میزان رضایت شما را بدانیم

امتیاز شما ثبت شد از شما متشکریم :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خیلی متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود

ما را در بهبود این پست یاری کنید

لطفا پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید که چطور میتوانیم مفیدتر باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا