اقدامات قبل از جراحی بینی

ترس از اتاق عمل بینی و رویارویی با آن!

0
(0)

آیا از اتاق عمل می‌ترسید؟ ترس از اتاق عمل به ویژه برای افرادی که تا به حال در این شرایط قرار نگرفته‌اند طبیعی است. برای مقابله با این ترس ابتدا باید دلایل آن را شناسایی کنید و بعد با واقعیتی که در اتاق عمل در انتظار شماست آشنا شوید. به این ترتیب می‌توانید جراحی راحت‌تری را سپری کنید. با ما در ادامه همراه باشید و با ترس از عمل بینی خداحافظی کنید.

چرا افراد از اتاق عمل می ‌ترسند؟

دلایل ترس از اتاق عمل بسیار زیاد است. در ادامه پرتکرارترین ترس‌های افراد حین جراحی بینی را بررسی خواهیم کرد.

ترس به واسطه بیماری ‌های زمینه ‌ای

برخی از افرادی که قصد دارند بینی خود را جراحی کنند ممکن است درگیر بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کلیوی و… باشند. درست است که پزشکان پیش از جراحی به صورت کامل شرایط جسمانی این افراد را بررسی می‌کنند اما باز هم اکثر آن‌ها نگران شرایط خود هستند. نگرانی بیش از حد ممکن است باعث افزایش تپش قلب، افزایش فشار خون و… شود.

ترس به واسطه تجربه ‌های منفی

دسته دیگر از مراجعین کسانی هستند که پیش‌تر سابقه جراحی و قرار گرفتن در اتاق عمل داشته‌اند. اگر تجربه این افراد از اتاق عمل و شرایط موجود در آن خوب نباشد ممکن است برای بار دیگر استرس بیشتری را تحمل کنند. این افراد در هراسند تا دوباره آن شرایط نامناسب برایشان تکرار شود به همین علت پیش از جراحی از اتاق عمل بسیار می‌ترسند.

برخی دیگر به واسطه مشاهده تجربه ناخوشایند دیگران از اتاق عمل می‌ترسند. افرادی که فردی را حین عمل از دست داده‌اند یا مشکل خاصی برای اطرافیانشان در اتاق عمل پیش آمده است معمولا ترس زیادی از تجربه رفتن به اتاق عمل را دارند.

ترس از نتیجه جراحی

نتیجه جراحی بینی به طور چشمگیری بر ظاهر افراد تاثیرگذار است. علاوه بر آن عمل ناموفق بینی می‌تواند بر مواردی مانند تنفس، کارکرد قلب و… هم موثر باشد. بسیاری از مراجعین به دلیل نگرانی از نتیجه جراحی بینی، دچار ترس از اتاق عمل می‌شوند. اگر این استرس کنترل نشده باشد و تا زمان جراحی ادامه پیدا کند باعث ترس مراجعین از اتاق عمل و جراحی بینی خواهد شد.

ترس از عمل بینی
ترس از عمل بینی

ترس از بیهوشی عمل بینی

ترس از بیهوشی یکی از مشکلاتی است که در نهایت موجب ترس از اقدام برای جراحی می‌شود. برخی از مراجعین در هراسند تا بعد از جراحی بینی به هوش نیایند و یا با عوارض پس از بیهوشی مثل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و… مواجه شوند.

پیش از عمل، جراح با متخصص بیهوشی گفت‌وگو می‌کند و در نهایت بهترین دوز داروی بیهوشی را به مراجع تزریق می‌کنند. در مورد عوارض پس از بیهوشی نیز اگر به توصیه‌های پزشک توجه کنید می‌توانید دوره نقاهت راحتی را سپری کنید.

راه‌کارهای کاهش ترس از اتاق عمل چیست؟

اگر در دسته افراد باشید که پیش از عمل استرس زیادی دارید به این بخش از مقاله نیاز خواهید داشت. در ادامه راه‌کارهایی را برای کاهش میزان ترس از عمل به شما معرفی خواهیم کرد.

مشاوره با پزشک و کاهش ترس از اتاق عمل

پیش از جراحی لازم است در جلسات مشاوره‌ای که توسط پزشک برگزار می‌شود شرکت کنید. در این جلسات پزشک درباره شرایط جراحی، شیوه جراحی، نوع بیهوشی، مراقبت‌های قبل و بعد، بیماری‌های زمینه‌ای و… توضیحات کاملی را ارائه می‌کند.

این صحبت و حل کردن مشکلات باعث می‌شود از ترس‌های شما کاسته شود و با آرامش خیال بیشتری جهت جراحی اقدام کنید. در این جلسات بهتر است درباره ترس‌هایتان نیز با پزشک گفت‌وگو کنید تا ایشان بتواند مشکل شما را تا حد امکان برطرف کند.

علاوه‌بر جراح زیبایی، شما می‌توانید با روانشاسان مجرب نیز صحبت کنید. با در میان گذاشتن ترس و علت آن، این افراد می‌توانند بهترین تکنیک‌ها و روش‌ها را در اختیار شما قرار دهند.

افزایش آگاهی پیش از جراحی

می‌توانید پیش از جراحی اطلاعات خود را درباره نوع جراحی و شیوه آن افزایش دهید. این افزایش اطلاعات می‌تواند از طریق راه‌هایی مثل جست‌وجو در اینترنت، گفت‌وگو با مراجعینی که سابقه جراحی داشته‌اند، مشاهده نمونه کار قبلی پزشکان و… باشد.

از بین این راه‌ها، گفت‌وگو با مراجعین سابق بسیار بهتر است چرا که می‌توانید به صورت دقیق‌تر از تجربه آن‌ها استفاده کنید. در این گفت‌وگوها می‌توانید سوالات خود را بپرسید. پیشنهاد می‌شود در این راستا به سراغ فیلم‌های اتاق عمل و مراحل جراحی نروید و تنها روی اقدامات و شرایطی که به شما وابسته است تمرکز کنید.

انتخاب کلینیک و پزشک مناسب

یکی از نکات مهمی که حتما باید پیش از جراحی به آن توجه کنید، انتخاب کلینیک و پزشک مناسب است. اگر شما پیش از جراحی از میزان مهارت پزشک خود آگاه باشید، می‌توانید با خیال راحت‌تری در اتاق عمل قرار بگیرید و ترسی نداشته باشید.

علاوه‌بر پزشک، بهتر است در انتخاب کلینیک زیبایی یا بیمارستانی که به آن مراجعه کنید نیز دقت کنید. بسیار مهم است که مرکز درمانی از وسایل و تجهیزات مناسب و به‌روز استفاده کرده باشد. استفاده از دستگاه‌های جدید باعث می‌شود در صورت بروز هرگونه اتفاق، جان مراجع به خطر نیفتد.

اطمینان از سلامت جسمانی

پیش‌تر گفتیم که ترس از اتاق عمل می‌تواند به علت وجود بیماری‌های زمینه‌ای باشد. پزشکان پیش از جراحی آزمایش‌های مختلفی را برای مراجعین در نظر می‌گیرند. انجام این آزمایش‌ها باعث می‌شود هم شما و هم پزشک از سلامت جسمانی خود به صورت کامل آگاه شوید. این آگاهی می‌تواند به آرامش خاطر شما منجر شود و از استرس پیش از جراحی شما بکاهد.

استفاده از روش‌ های آرام ‌بخش

مدیتیشن، ورزش، مشاوره و… همگی راه‌هایی است که باعث می‌شود شما پیش از جراحی آرامش بیشتری داشته باشید و از فضای فکر و خیال و استرس دور باشید. یوگا، پیلاتس و… نمونه‌ای از این ورزش‌ها هستند. البته توجه کنید که تمامی ورزش‌ها به علت سرگرم کردن شما در کاهش میزان استرستان نیز موثر هستند.

در مواردی نادر و در صورتی که میزان استرس مراجعین بسیار زیاد باشد، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد داروهای آرام‌بخش را برای مراجع تجویز کند. بهتر است بدون نظر پزشک به هیچ عنوان اقدام به مصرف قرص‌های آرام‌بخش نکنید.

افکار مثبت

خوش بینی و مثبت اندیشی از عوامل مهم در کاهش استرس پیش از جراحی است. به نتیجه نهایی عمل فکر نکنید و سعی کنید در روزهای پایانی افکار منفی را از خود دور کنید.

در نهایت چگونه می‌توان با ترس از اتاق عمل خداحافظی کرد؟

با مطالعه مقاله اکنون با ترس و دلایل آن آشنا شده‌اید، پیش از عمل با پزشک صحبت کنید و از او بخواهید روند عمل را برای شما شرح دهد. آگاهی، نوری است که ترس را از بین می‌برد. وقتی با روند انجام عمل آشنا باشید از نتیجه نمی‌هراسید.

تمام مواردی که پیش‌تر اشاره کردیم در کاهش میزان استرس شما موثر است. در این میان بهترین راه انتخاب کلینیک خوب و مجهز است. اگر می‌خواهید بدون دغدغه جراحی آسانی را سپری کنید و پیش از عمل ترسی نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم کلینیک سه رخ را برای جراحی خود انتخاب کنید. این مجموعه از جدیدترین دستگاه‌ها و مجرب‌ترین پزشکان استفاده می‌کند. با مراجعه به این کلینیک خیال شما بابت روند جراحی راحت خواهد بود.

لطفاً امتیاز خود را به این مطلب ثبت کنید

روی نماد ستاره بزنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد آرا: 0

شما هنوز امتیاز خود را ثبت نکرده اید؟! خوشحال می شویم میزان رضایت شما را بدانیم

امتیاز شما ثبت شد از شما متشکریم :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خیلی متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود

ما را در بهبود این پست یاری کنید

لطفا پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید که چطور میتوانیم مفیدتر باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا