عمل بینی

آیا بعد از لیپوماتیک احتمال بازگشت چاقی وجود دارد؟

0
(0)

همانطور که در مقاله جامع لیپوماتیک اشاره کردیم، یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی لیپوماتیک است و این محبوبیت جای تعجب ندارد. چه چیزی می‌تواند بهتر از یک روش تقریباً آنی برای از بین بردن چربی‌های نا‌خواسته در حداقل زمان ممکن کارگر باشد؟ آن هم بدون نیاز به تغییرات زیاد در روال و سبک زندگی. اما آیا نتیجه حاصل از این جراحی، دائمی است؟ آیا پس از انجام این عمل، احتمال بازگشت چربی وجود دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات مهم، در این مطلب همراه مدایران باشید.

آیا لیپوماتیک سلول های چربی را برای همیشه از بین می برد؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید نحوه عملکرد این روش را درک کنیم. صرف نظر از اینکه کدام تکنیک برای انجام این جراحی استفاده می‌شود، هدف نهایی ثابت است: حذف سلول‌های چربی از یک ناحیه خاص.

جراحان پلاستیک با‌تجربه برای این کار از یک لوله توخالی به نام کانولا و یک دستگاه مکش استفاده می‌کنند. این روش برای رسیدن به نتایجی با ماندگاری طولانی‌مدت، سلول‌های چربی را برای همیشه از بدن خارج می‌کند. پس از انجام لیپوماتیک در یک ناحیه خاص، سلول‌های چربی در همان محل، دوباره تکثیر یا بازسازی نمی‌شوند و در نتیجه، حاصل این جراحی در نقطه مورد‌نظر، دائمی خواهد‌بود.

آیا بدن شما می تواند چربی های از دست رفته را بازسازی کند؟

همانطور که قبلا توضیح دادیم، لیپوماتیک سلول‌های چربی را برای همیشه از بین می‌برد. با این حال، به خاطر داشته‌باشید که سلول‌های چربی باقیمانده ممکن است بسته به میزان کاهش یا افزایش وزن بعد از لیپو، منبسط یا منقبض شوند. به عنوان مثال، با تجمع چربی اضافه در محل لیپوماتیک، این چربی‌های اضافی می‌توانند در نواحی دیگر مانند ران یا باسن شما ذخیره شوند. همانطور که گفته شد، اگر بعد از جراحی لیپوماتیک وزن اضافه کنید، سلول‌های چربی موجود در بدن، رشد می‌کنند و می‌توانند نواحی مشکل‌ساز جدیدی را ایجاد کنند.

یک نکته را باید به خاطر بسپارید: لیپوماتیک جایگزینی برای کاهش وزن نیست. این روش، راه حل از بین بردن اضافه وزن نیست، زیرا به طور معمول فقط مقادیر کمی چربی را از بین می‌برد و به از بین بردن دلایل زمینه‌ای چاقی نمی‌پردازد. در واقع، لیپوماتیک برای افرادی که پوست‌شان دارای خاصیت ارتجاعی خوبی است و وزن‌شان نیز نزدیک به وزن ایده آل است، مناسب‌تر است.

چربی های مازاد
چربی های مازاد

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

یکی از جنبه‌های مهم لیپوماتیک مراقبت‌های بعد از جراحی است. به عبارت دیگر، برای اینکه لیپوماتیک موثر واقع شود و نتایج ماندگاری داشته باشد، مهم است که بعد از عمل به ایجاد یک سبک زندگی سالم و پایدار بپردازید. در ادامه به شرح چند نکته برای حفظ نتایج لیپوماتیک پرداخته‌ایم:

۱.تغذیه سالم

خوردن وعده‌های غذایی که دارای کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتری هستند، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. خوردن مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین نیز این اطمینان را به شما می‌دهد که بدن‌تان انرژی ثابتی را در طول روز دریافت می‌کند و احتیاجی به خوردن غذاهای پرقند ندارید. با نظارت بر عادات غذایی خود و اجتناب از مصرف تنقلات ناسالم، می‌توانید به حفظ نتایج استثنایی لیپوماتیک کمک کنید.

۲. ورزش منظم

افزودن یک فعالیت بدنی۳۰ دقیقه‌ای به برنامه روزانه می‌تواند به شما در حفظ نتایج لیپوماتیک کمک کند. ورزش نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه ماهیچه‌های شما را نیز تقویت می‌کند و به آنها شکل و فرمی می‌بخشد که نتایج لیپوماتیک را بیشتر نمایان می‌کنند. از آنجایی که ورزش یک تقویت‌کننده خلق‌و‌خو نیز هست، می‌تواند تضمینی برای حفظ روحیه خوب و ایجاد توان لازم برای حفظ یک سبک زندگی سالم باشد.

۳. مدیریت خواب

تحقیقات نشان داده‌است که وقتی فردی خواب کافی و باکیفیت نداشته باشد، کم‌تحرک می‌شود. برای اطمینان از اینکه بهترین نتایج را از لیپوماتیک به دست می‌آورید، باید هر‌شب حداقل ۷ تا ۹ ساعت بخوابید و حداقل سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب از خوردن یا نوشیدن خودداری کنید.

۴. پیگیری پس از درمان

حفظ تماس با پزشک برای اطمینان از درست بودن روند بهبود و رسیدن به نتایج طولانی مدت، امری ضروری است. گاهی در برخی از موارد، بیمار نیاز به انجام درمان‌های دیگری نیز دارد؛ این درمان‌ها می‌تواند شامل استفاده از لیزردرمانی، انجماد چربی یا استفاده از سایر روش‌های کانتورینگ بدن باشد. این روش‌ها به حفظ نتایج به دست آمده از جراحی لیپوماتیک کمک می‌کنند و این اطمینان حاصل می‌شود که نتایج جراحی، ماندگاری طولانی مدتی خواهند‌داشت.

قبل و بعد از لیپو
قبل و بعد از لیپو

انتخاب یک جراح پلاستیک واجد شرایط گامی مهم در دستیابی به نتایج بهینه

یک گام مهم در دستیابی به نتایج خوب و ماندگار لیپوماتیک، انتخاب جراح پلاستیک مناسب است. بنابراین در هنگام انتخاب جراح و مرکز درمانی خود، دقت لازم را داشته‌باشید. نکات مهمی که در حین انتخاب جراح لیپوماتیک باید به آنها توجه کنید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • داشتن گواهی معتبر در زمینه جراحی پلاستیک یا یک تخصص مرتبط
  • تخصص در مدیریت عوارض قلبی
  • دارای تخصص و تجربه لازم برای انجام لیپوماتیک

سخن پایانی

با توجه به آنچه در این مطلب برای‌تان بیان کردیم، پاسخ این سوال که: آیا بعد از لیپوماتیک احتمال بازگشت چربی و اضافهوزن وجود دارد؟ مثبت است. اما با پیگیری‌های پس از جراحی و انجام درمان‌های تکمیلی و البته رعایت نکات لازم در امر نگهداری‌های پس از جراحی، بیماران می‌توانند انتظار ماندگاری نتایج حاصل از لیپوماتیک را داشته‌باشند. اگر به انجام لیپوماتیک فکر می‌کنید و در این زمینه سؤالاتی در ذهن دارید، می‌توانید با جراحان ما در مدایران مشورت کنید تا با ارزیابی نیاز‌های فردی شما، بهترین پاسخ‌ها را در اختیار‌تان قرار دهند.

لطفاً امتیاز خود را به این مطلب ثبت کنید

روی نماد ستاره بزنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد آرا: 0

شما هنوز امتیاز خود را ثبت نکرده اید؟! خوشحال می شویم میزان رضایت شما را بدانیم

امتیاز شما ثبت شد از شما متشکریم :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خیلی متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود

ما را در بهبود این پست یاری کنید

لطفا پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید که چطور میتوانیم مفیدتر باشیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا